lördag 7 augusti 2010

Mys kväll


Måste bara fråga men är det fel att vara hemma en lördagskväll som denna och ha en mysig hemma kväll med sin pojkvän?

Måste man gå ut på helgerna och supa sig full som bara fan, gå på bio eller ut och äta romantisk middag på helgerna nu eller vad handlar allt om. Som jag nämnt tidigare så LEVER JAG PÅ SOC, mellan 3500-3100 kronor i månaden och för dom som inte har en aning om hur mycket mat och hygienartiklar räcker inte de pengarna till. Man kan leva hur snålt som helst på de pengarna men det räcker inte till för två... Alkohol kostar allt mellan 200 till 500 hundralappen under en kväll och det gånger 4 helger blir cirka1600-2000 kronor och hur mycket har man kvar då till mat under en månad?

Det finns folk som lever på soc och är ute och dricker eller något annat kuligt varje helg men hur ser deras liv ut? De kanske har hjälp av föräldrar med tex mat eller så är de värsta alkisarna och skiter i hygienen och maten och super upp pengarna. Inte vet jag men inget av de sysslar jag med!

Hellre stannar jag hemma och myser med ett glas COLA och något litet tilltug om man kan säga så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar